Zadejte informace o vašem Fordu a zjistěte přibližnou cenu servisní prohlídky v roce 2025.
Zadejte informace o vozidle a stiskněte Vypočítat cenu
Chystáte se na servisní prohlídku Fordu a nevíte, kolik vás to stojí? Není to žádný tajemství - ceny se liší podle modelu, věku auta, typu servisu a i toho, kde ho budete dělat. V České republice v roce 2025 můžete očekávat rozsah od **1 500 Kč** do přes **12 000 Kč**. To zní jako obrovský rozdíl, ale má to svůj důvod. Pojďme se podívat, co vlastně za ty peníze dostanete a jak se vyhnout přeplatkům.
Servisní prohlídka není jen výměna oleje. Je to kompletní kontrola, která zahrnuje až 50 různých bodů. U novějších modelů, jako je Ford Focus nebo Kuga z let 2020-2025, se kontroluje i elektronika, senzory, systémy asistencí řidiče a softwarové aktualizace. Starší modely, třeba Mondeo z roku 2015, mají jednodušší systémy, ale zato častěji potřebují výměnu těsnění, hadic nebo brzdových potrubí.
Standardní servisní prohlídka zahrnuje:
U některých modelů, jako je Ford Transit nebo Ranger, se přidává i kontrola převodovky nebo diferenciálu. To je důležité - ne všechny servisy jsou stejné.
Cena se nejvíc liší podle toho, jaké auto máte. Zde jsou reálné ceny z provozoven v Brně a Ostravě z roku 2025:
| Model | Typ servisu | Cena (Kč) | Frekvence |
|---|---|---|---|
| Ford Fiesta | Malý servis (15 000 km) | 1 800-2 500 | každých 15 000 km |
| Ford Focus | Malý servis (15 000 km) | 2 200-3 000 | každých 15 000 km |
| Ford Kuga | Velký servis (30 000 km) | 4 500-6 500 | každých 30 000 km |
| Ford Mondeo | Velký servis (30 000 km) | 5 000-7 000 | každých 30 000 km |
| Ford Ranger | Velký servis (30 000 km) | 6 500-9 000 | každých 30 000 km |
| Ford Transit | Velký servis (30 000 km) | 7 000-12 000 | každých 30 000 km |
Co znamená „malý“ a „velký“ servis? Malý je základní kontrola a výměna oleje. Velký servis zahrnuje i výměnu filtrů (vzduchu, paliva, kabinového), kontrolu převodovky a někdy i výměnu brzdové kapaliny. U některých modelů Fordu se velký servis dělá každých 60 000 km - to záleží na výrobci.
U oficiálního prodejce Fordu se platí za původní díly a certifikované techniky. To je důvod, proč servis u Fordu může stát dvakrát tolik jako u nezávislého servisu. Ale není to jen o ceně - je to o záruce a bezpečnosti.
Pokud si necháte servis udělat mimo oficiální síť a něco se rozbije, můžete ztratit záruku. To platí zejména pro nové auta, která mají záruku 3 nebo 5 let. Pokud máte auto starší než 5 let, můžete si vybrat. Nezávislé servisy v Česku, jako je AutoServis 24 nebo Autocentrum Brno, často nabízejí stejné díly, ale za 20-40 % nižší cenu.
Na druhou stranu - oficiální servis má přístup k originálnímu software Fordu. To znamená, že může aktualizovat řídicí jednotky, resetovat servisní intervaly a číst chyby, které nezávislý servis nevidí. U nových modelů s hybridním nebo elektrickým pohonem to může být klíčové.
Ford Mustang Mach-E a Ford E-Transit už nejsou jen „benzínová auta s bateriemi“. Mají úplně jiné potřeby. Servisní prohlídka elektrického Fordu nezahrnuje výměnu oleje, ale kontrolu baterie, chlazení, výkonu motoru a vývodu. Cena se pohybuje kolem 3 500-5 500 Kč za základní servis.
Na rozdíl od spalovacích motorů, elektrické auta nemají převodovku s mnoha díly. To znamená, že v dlouhodobém horizontu ušetříte. Ale pokud se něco stane s baterií, náklady mohou být vysoké. Proto je důležité, aby servis měl přístup k Fordovým diagnostickým nástrojům. Některé nezávislé servisy to ještě nemají.
Největší překvapení u servisu není cena samotného servisu, ale tyto věci:
Nejlepší rada: požádejte o písemnou nabídku před začátkem práce. Všechny náklady musí být uvedeny. Pokud vám něco přidají na poslední chvíli, můžete odmítnout.
Chcete, aby vám servis nevyšel příliš drahý a zároveň byl kvalitní? Tady je seznam, co dělat:
Nezapomeňte: servis není nákup, je to investice do bezpečí a životnosti auta. Pokud ho zanedbáte, můžete za rok zaplatit 5-10 tisíc korun navíc na opravy.
Záleží na vašem autě a vašich potřebách.
Některé nezávislé servisy v Česku mají certifikaci Forda (např. Ford Approved Partner). Ty používají původní díly a software, ale za nižší cenu. Najdete je na webu ford.cz - v sekci „Servisy“.
Pokud vám něco přidali, co jste nečekali, nevzdávejte se. Můžete:
Nikdy neplatte hned na místě, pokud jste nebyli informováni o celkové ceně. Vždycky požádejte o fakturu s rozpisem.
Malý servis Ford Fiesta 1.0 TDCi stojí obvykle 1 800-2 500 Kč. Zahrnuje výměnu oleje, filtru, kontrolu brzd, pneumatik a diagnostiku. Velký servis, který se dělá každých 30 000 km, může stát 3 500-4 500 Kč, pokud se přidá výměna palivového filtru a kabinového filtru.
Základní výměnu oleje a filtru můžete udělat sami, pokud máte základní nástroje a zkušenosti. Ale diagnostika, reset servisního intervalu a kontrola elektroniky vyžadují speciální přístroje. Pokud si to uděláte sami, ztrácíte záruku a nebudete mít záruku na práci. Navíc některé modely Fordu mají omezený přístup k výměně filtrů bez diagnostiky.
Velký servis se dělá obvykle každých 30 000 km nebo každých 2 roky, podle toho, co nastane dříve. U některých modelů, jako je Ford Kuga nebo Ranger, se velký servis dělá každých 60 000 km - to je uvedeno ve servisní knížce. Vždy se řiďte doporučením výrobce, ne jen počtem kilometrů.
Ano, můžete. Podle evropského zákona o záruce nemůže výrobce záruku zrušit jen proto, že jste servis nechali dělat mimo oficiálního prodejce. Důležité je, aby se použily původní nebo ekvivalentní díly a práce byla provedena podle výrobcových návodů. Uložte si všechny faktury a doklady.
Není to otázka ročního období, ale plánování. Pokud máte auto starší než 5 let, doporučujeme servis udělat před zimou - kontrola chladicí kapaliny, brzd a akumulátoru je klíčová. Pokud máte nové auto, servis můžete dělat v libovolnou dobu, jen se řiďte servisním intervalem. Nečekávejte, až se něco rozbije.