Žijeme v době, kdy už SUV najdete skoro na každém parkovišti. Ale když se zeptáte, které z nich si lidi nejčastěji prohlížejí – nebo rovnou pořizují –, nejčastěji padne jméno BMW X1. Proč? Ta značka prostě láká a i v roce 2025 je to pořád auto, co budí respekt, když ho postavíte před dům. Jenže kolik za tuhle parádu vlastně dneska zaplatíte? Ceny aut sice rostou, ale X1 pořád dokáže mile překvapit. Někomu prostě stačí základ, někdo musí mít výbavu, která křičí „luxus“ hned po nastartování. Ať už patříte do první nebo druhé skupiny, pojďme rozpitvat, co BMW X1 letos nabízí – a za jaké peníze.
Možná už jste zahlédli cenu v reklamě nebo v online konfigurátoru. Ale věřte mi – papírový základ je jedna věc a skutečná cena, se kterou odjíždíte z autosalonu domů, je druhá. Startovní cena BMW X1 v roce 2025 se podle oficiálního ceníku pohybuje okolo 886 000 Kč za verzi X1 sDrive18i s tříválcovým benzínem, převodovkou s dvojitou spojkou a předním pohonem. Nutno přiznat, že za tuhle price tag ve světě BMW opravdu nečekáte pořádnou nálož. Pokud však čekáte, že například adaptivní tempomat, head-up display nebo větší dotykový displej bude v základu, zklamu vás. Základní výbava je spíše „na přežití“, ale pořád dostanete to, co od BMW očekáváte: prémiový vzhled i kvalitní materiály uvnitř.
Většina lidí ale u základní motorizace a výbavové varianty zůstává maximálně u zvědavého kliknutí v konfigurátoru. Ve skutečnosti totiž každý druhý (alespoň podle statistik českého zastoupení BMW) volí minimálně výbavu xLine nebo M Sport, případně výkonnější motor. To samozřejmě zvedá cenu klidně o 200–300 tisíc korun. Verze BMW X1 xDrive20d začíná někde při 1,160 000 Kč, a to mluvíme stále o zakladní výbavě bez příplatků. Nabitější plug-in hybride xDrive30e startuje okolo 1,359 000 Kč, jenže většina zákazníků připlatí ještě za balíčky komfortu, navigaci, asistenční systémy či lepší audiosoupravu Harman/Kardon. No a konečná cena pak není vůbec neobvyklá kolem 1,5 až 1,7 milionu korun. Očividně hraje největší roli nejen motorizace, ale i chuť po extra výbavě.
Pokud vás zajímají přesnější ceny i podle různých provedení, tady je praktický přehled v tabulce. Všechny hodnoty platné pro červenec 2025 a zahrnují ceny s DPH:
Model | Pohon | Převodovka | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|
BMW X1 sDrive18i | Přední | 7st. DCT | 886 000 |
BMW X1 sDrive20i | Přední | 7st. DCT | 1 029 000 |
BMW X1 xDrive20d | 4x4 | 7st. DCT | 1 160 000 |
BMW X1 xDrive30e (plug-in hybrid) | 4x4 | 7st. DCT | 1 359 000 |
BMW X1 M35i xDrive | 4x4 | 7st. DCT | 1 629 000 |
Cena je většinou jen začátek příběhu. Pokud na autě toužíte po skutečných vychytávkách, počítejte s tím, že finalní cena často dosáhne i na dvojnásobek toho, s čím BMW X1 v reklamách láká. A ruku na srdce – málokdo z nás jde po úplně oholené verzi, když už do BMW jednou investuje. Vždyť i moje žena Petra má teď seznam „co děcka chtějí“ a „co ona chce“ na třech stránkách. A to ještě ani neseděla uvnitř.
Bavorská značka už roky ví, jak vytěžit ze základní výbavy to nejdůležitější. BMW X1 je v roce 2025 v nabídce se třemi hlavními spalovacími motory – dvěma benzínovými (18i, 20i), jedním dieselem (20d) a dvěma hybridními variantami (25e, 30e). Navíc letos k tomu přibyla i čistě elektrická verze iX1, o které se ale dnes tolik rozepisovat nebudu. Spíš se zaměřím na to, co běžný zákazník dostane "už" v základu a kdy už musí začít škrtat spočítané kačky, pokud chce vyšší komfort. Základ zahrnuje například LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, digitální přístrojový štít, základní infotainment s 10,7" displejem a 17